Yoga buiten

 Yoga in de Millinger Theetuin, en op het water! Joehoe! Doe je ook mee?

Klik hier voor het zomeryoga programma.

Welkom in het nu!

Wat ontzettend leuk dat je nu hier bent. Welkom in de wereld van Judith | Yoga | Shiatsu.  Een wereld die bestaat uit rust, ruimte en rijkdom. Een wereld vol mogelijkheden. Want nu is een nieuw moment. Met ieder moment krijg je een kans opnieuw te beginnen. Laat je twijfels of angsten je niet tegenhouden, dit moment straalt van hoop en geluk. Een glimlach om je lippen en vreugde in je hart.

 

rust

 

De balans vinden tussen het leven aangaan en niets durven doen.

 

ruimte

 

Het vrije gevoel om te kunnen kiezen om vorm te geven aan wat in je leeft. Het juiste evenwicht tussen actieve bepaling en meegaan in de stroom. Het durven laten klinken wat in je leeft.

 

rijkdom

 

Wat zielsgelukkig maakt is ware rijkdom te vinden in de eenvoud van het leven. Een simpel gebaar; een hand op je schouder, een bemoedigende knik, de wind die zacht je gezicht raakt, een glimlach.

 

Onze producten

Judith | Yoga | Shiatsu biedt een breed scala aan mogelijkheden en hulpmiddelen om de rust in jezelf te vinden. Naast wekelijkse yogalessen in groepen zijn er ook individuele mogelijkheden. Wil je echt de diepte in met jezelf neem dan een kijkje bij onze trainingen.

Fijn YogaShirt

Vanaf nu zijn er heerlijke en comfortabele yogashirts te beschikbaar. Gemaakt van organische katoen en gerecyclede polyester. Voorzien van prachtige prints waardoor je wordt uitgenodigd om de rust in jezelf te vinden. Juist nu! Alleen nog maat M en voor maar € 25,-  (excl. verzendkosten) Meer informatie vind je hier.

Let's do some yoga

Blog

Lees hieronder de laatste blogs van Judith | Yoga | Shiatsu.

Veel lees plezier!

Wil je alle blogs lezen, klik dan hier.

Yoga in de Millinger Theetuin

Wat was het spannend leuk afgelopen zaterdag! De eerste yogales in de Millinger Theetuin! Een genot voor alle zintuigen.

 

Het donderde en het bliksemde in de vroege ochtenduren. Het klaarde langzaam op en in alle stilte betraden een groep mooie vrouwen de Millingerwaard. Hoe heerlijk ruikt het na de regen! Het was een groot plezier om met alle aandacht te struinen door de prachtige Millingerwaard. Om aan te komen in de oase van de theetuin :-).

 

We werden hartelijk ontvangen door gastheer Rob en hij maakte voor ons een heerlijk persoonlijk theetje. Langs leuke paadjes en steegjes vinden we onze weg naar het grasveld waar we yoga gaan doen. De temperatuur was perfect! Het beetje vochtige gras gaf een verfrissend effect. Wat een rijkdom!

 

Na de diepe ontspanning staat een prachtig gedekte tafel voor ons klaar. We schuiven tevreden en ontspannen aan. Het ontbijt wordt opgediend met mooie bloemen, wauw! 

 

Yoga in de Millinger Theetuin  blijkt een waardevol cadeau wat je jezelf mag geven, zo omschrijven de deelnemers. Aandacht en liefde voor jezelf. Al je zintuigen prikkelen met mooie en zinvolle inspiratie. Ik word er in ieder geval heel erg blij van!

 

Wil je dit ook ervaren? Er zijn nog vier mogelijkheden. Op 9, 13, 15 en 23 augustus kun je nog meedoen aan deze unieke ervaring.

We verzamelen bij het Kerkje in Kekerdom, vandaar uit lopen we samen naar de theetuin. Op 13 augustus vertrekken we om 7.00 uur vanuit Didam op de fiets. Je kunt echter ook aansluiten in de Theetuin om 9.00 uur. 

 

Ook op andere momenten is het bezoek aan de Millinger Theetuin echter meer dan de moeite waard! 

 

Intelligence

Het is inmiddels week 5 van onze intelligente lockdown. En hoe vind jij dat je het doet? 

Een ding is zeker, we komen onszelf voortdurend tegen in deze nieuwe gecreëerde realiteit. Waar kies je wel voor en waarvoor niet?

En ondanks dat we in allerlei vrijheden worden beperkt ben je nog steeds een heel vrij mens. Je mag en je kunt je eigen keuzes maken hoe opgedwongen je ook voelt. Het is allemaal van buiten af. De waarlijke vrijheid leeft in jou.

Eerlijk zijn over je gevoel en naar binnen kunnen gaan met je aandacht. Gisteren tijdens de lunch met onze twee dochters (16 en 11, zoo dankbaar voor deze mooie momenten) kwam het ineens uit mijn mond. 'Ik denk dat ik nog steeds aan het bijkomen ben van de aanval op Willem.' Mijn hoofd gaat dan denken, dat was toch al vorige week, heb je daar nu nog last van, Willem heeft nergens last meer van hoor enz..... Het lichaam laat wat anders zien en voelen. Het was vorige week donderdag in alle vroegte dat Willem werd aangevallen door een andere hond. Totaal onverwacht en volledig onzinnig grof en hard geweld. 

Dit voorval, juist in deze tijd, laat mij zien hoe ik reageer. Hoe ik geen bewuste keuzes kan maken, maar dat ik reageer vanuit een overlevingsinstinct. Vanuit mijn patronen, mijn overlevingstactieken. Het lichaam gaat in shock. En ondertussen functioneer ik gewoon door.  

Wij mensen lijken zo verschillend door al die afweersystemen, al die ervaringen in ons. We zijn over het algemeen niet fris en puur, zonder oordeel. Dat kunnen we echter wel zijn. Daar moet je echter wel een beetje je best voor doen. Net zoals je je spieren traint voor meer kracht en uithoudingsvermogen kun je je zelf trainen om je een vrij mens te voelen. Je bent vrij wanneer je alles in jezelf kunt omarmen. Wanneer je alle mensen om je heen kunt omarmen. Eeeuuhh, op afstand dan :-) Je bent vrij wanneer je bijvoorbeeld je boosheid kunt voelen en deze niet projecteert op een ander. 

Makkelijk is dat niet, maar hé wie heeft gezegd dat dit leven een makkie zou zijn. 

You are the sunshine of my life!

De zonsopgang is wat mij betreft het allermooiste moment van de dag. De aanblik op de zon die langzaam maar overtuigend tevoorschijn komt na een donkere nacht ontroert mij. Iedere dag weer. Ik word blij van het moment dat het licht in het donker komt. Dat heerlijke gevoel onder je voeten wanneer je de top van een heuvel hebt bereikt. Alle inspanning, alle donkerte verdwijnt wanneer het licht gaat schijnen. Er is zoveel mis in de wereld op dit moment. Het is niet iets om lichtzinnig over te doen of mee om te gaan. We worden allemaal geraakt. Er is social distance maar er is tegelijkertijd zoveel verbinding. We delen dezelfde zorgen. We delen ook dezelfde zon die iedere dag weer het licht brengt. Ook zonder elkaar te kennen ben je vandaag de dag verbonden. We zijn elkaars lichtpuntjes, elkaars zon.

Dit was mijn begin van de dag. Daar zijn eigenlijk geen woorden voor. Het is een gevoel, het is een lied, het is liefde voor het leven.

Trailrun on the beach!

' Niet bang voor flink een potje zwoegen? Baan jezelf dan een weg over de zanderige hellingen van Hollands Duin. In de beschutte bossen van dit gebied zie je eekhoorns wegschieten en hoor je spechten. In de duinen kom je sporen van konijnen en zelfs vossen tegen. Vanaf de hoge duintoppen kun je vanaf Hollands Duin prachtig ver kijken: over de bollenvelden en de dorpen - en natuurlijk op het strand en de Noordzee. Door de diversiteit en hoogtemeters is deze route van Staatsbosbeheer ideaal voor een zwaardere hardlooptraining.'

 

Aha! Wat een mooie omschrijving! Deze route in Noordwijk staat in de top 5 van mooiste trailruns van Nederland.

Vandaag was ik vroeg op pad om deze trailroute te verkennen. Het weer echt super Hollands; heel veel wind en heel veel regen! De temperatuur echter dusdanig dat het goed te doen was.  En zo blij met mijn craft  thermokleding,  afkoelen door natte kleding is gelukkig echt verleden tijd! 

 

De hardlopers in deze omgeving vallen echt op door hun enthousiasme en vriendelijkheid. Een hele arm de lucht in om je gedag te wensen. Dat vind ik heel erg leuk! Het allerleukste was het stukje op het strand dat ik eindelijk de wind achter had, mijn schoentjes uit deed. Wat een heerlijk gevoel was dat! Geblazen door de wind :-).

 

Dit wil ik vaker doen! Zin om een keer mee te gaan? Stuur me een berichtje :-).

Tips voor blessurevrij hardlopen

 

Door de vrij grote impact van hardlopen kan je lichaam het zwaar te verduren krijgen, soms met overbelasting en blessures tot gevolg. Lees deze zes tips om blessurevrij te lopen!

 

1.  Luister naar je lichaam, niet naar je schema!

Het kan even zoeken zijn. Soms ben je echt te moe om hard te lopen, vind je van jezelf toch dat je moet gaan. Het heerlijke verfrissende rondje brengt je echter nog verder van huis. Je voelt je nog slechter dan daarvoor. Soms kun je echter gewoon lethargisch zijn en is het heerlijk verfrissende rondje precies wat je nodig hebt om weer bij de les te zijn. Maar ja, iedere situatie en moment is weer anders. Dus steeds voelen en luisteren naar je lichaam, nooit naar iets of iemand anders :-)

 

2. Doelen zijn leuk, maar stel ze rustig bij!

Ieder mens is anders. Iedere situatie is anders. Met het hardlopen moet je mij eerder afremmen dan enthousiasmeren.

In mijn hoofd maak ik graag van te voren plannen. Wanneer je echter je ene voet voor de ander zet en in je ritme begint te komen voel je hoe je lichaam er op dat moment voor staat. Stel je plannen rustig bij in het moment. Ga verder wanneer het goed voelt en je bent nieuwsgierig naar dat ene paadje, neem de short cut wanneer je merkt dat het lichaam te zwaar belast is.

 

 

3.  Mocht je toch een blessure oplopen, geniet ervan!

Het is helemaal niet erg om een blessure op te lopen. Vervelend is het wel want het betekent dat je je plannen moet bijsturen. En ja is het goed om door te lopen of kun je beter even rust houden? Weer dat 'luister naar je lichaam' verhaal :-). Ga waar het goed voelt. Waar zit de pijn precies, wat kun je doen om daar op die plek ruimte te maken. Kun je je zelf masseren met een tennisbal of foamrol? Waar kun je bijsturen in je houding tijdens het lopen? Wanneer wordt de pijn erger, wanneer wordt de pijn minder. Raadpleeg zeker een professional en deel je eigen bevindingen.

 

4. Doe yoga!

Hardlopen is een vrij saaie en eentonige beweging voor het lichaam. Steeds dezelfde belasting op dezelfde plekken. Van hardlopen word je zeker niet lenig en soepel. Het doen van yoga oefeningen voor, tijdens en na het hardlopen is een heel goed idee! De beste tip :-)

Yoga maakt je bewuster, meer aanwezig en soepeler.

 

5. Het is goed om adviezen te horen, voel vooral wat goed is voor jou!

Bij mijn laatste blessure aan mijn linkerheup was een van de adviezen om goede schoenen te dragen. Voor iemand anders is dat misschien een goed advies, maar niet voor mij. Ik wil namelijk graag op minimalistische schoenen lopen en dat zijn geen 'goede' schoenen. Lees en laat je informeren. Filter echter wat goed is voor jou. 

 

6. Loop in een omgeving waar je heel blij van wordt.

Dit is ook de beste tip, ha ha! Maak er een moment van. Doe het niet even snel omdat het moet. Doe het omdat het kan en dat het mag. Neem er de tijd voor. Zoek die plekken op waar je heel blij van wordt. Laat je niet tegenhouden door allerlei beperkingen. The world is yours, own it :-)

 

Geniet ervan!